retencja/sprzedaż w klubie fitness

Dziś kolejny komentarz dotyczący wykładów na kongresie EU4YA by tiguar🙂

Tym razem chciałbym się odnieść do zagranicznych prelegentów jakich mieliśmy przyjemność słuchać👍

Pierwszym z nich był Jose Teixeira a tematem jego wystąpienia była RETENCJA👍

Kilka głównych wniosków z jego wystąpienia to:

✅️ musi być zachowany odpowiedni balans między sprzedażą a retencją

✅️ na początkowym etapie działania klubu ważniejsza jest sprzedaż później już ważniejsze są działania poprawiające retencję

✅️ 50% ludzi potrzebuje tylko dostępu a 50% opieki!

✅️ ścieżka zarządzania retencją składa się z 4 następujących elementów: KNOW – DESIGN – TRUST – CONTROL

Drugim prelegentem był dobrze nam w Polsce znany, doskonały specjalista od sprzedaży Alan Leach 👍

Allan poruszył i uzasadnił kilka istotnych kwestii:

✅️ rynek klubów z segmentu „midmarket” wbrew prognozom ma się na świcie całkiem dobrze

✅️ jeśli dobrze komunikujemy wartość powinniśmy podnosić ceny

✅️ obsesyjnie powinniśmy pracować nad powiększaniem naszej bazy kontaktów

I teraz moje przemyślenie…oczywiście porady i wnioski płynące z tycy wykładów są bezcenne.

Wierzę, że wskazane przez prelegentów liczby przychodu jaki osiągnęli po wdrożeniu prezentowanych działań są jak najbardziej prawdziwe a kierunek działań słuszny…ale…

Na naszym, Polskim rynku, opanowanym przez pośredników kart sportowych z własną infrastrukturą klubową, niestety przyniosą one bardzo ograniczony (w stosunku do prezentowanego) efekt.

My musimy pogłówkować znacznie więcej aby sprawić, że nasz biznes będzie dochodowy i będzie mógł się rozwijać.

Zapraszam do współpracy.