Klienci się spóźniają…
Uwaga…to normalne dla każdej branży usługowej, gdzie klient musi dojechać do miejsca wykonywania usługi
Uwaga… trenerze, nie zmienisz tego
Z niemal 20-letniego doświadczenia podpowiadam co robić w takich sytuacjach:
ustal zasady i informuj, że masz przeznaczony czas dla podopiecznego od godziny X do godziny Y a nie przez np.godzinę od momentu jego rozpoczęcia
nie musisz się tłumaczyć, dlaczego nie przedłużasz treningu, to już nie jest czas, który zarezerwowałeś dla podopiecznego
poinformuj na starcie, że niestety ze względu na spóźnienie macie nieco mniej czasu, ale zrobisz wszystko, aby pozostały czas wykorzystać maksymalnie efektywnie
spytaj podopiecznego czy ma czas i możliwość zostać po zakończeniu czasu Waszego spotkania, aby wykonać dodatkowe zadania, które dokładnie mu wytłumaczysz
rozładuj stres spowodowany spóźnieniem i pokaż, że nie wpływa to na atmosferę Waszego treningu
A teraz to czego sugeruję absolutnie nie robić w takiej sytuacji:
nie pokazuj, że jesteś zły z powodu spóźnienia
nie wymagaj tłumaczenia ani przeprosin…nie wiesz co się stało, nikt nie musi Ci o tym mówić, nie masz prawa do udzielania lekcji dobrego wychowania itd
nie karz podopiecznego trudniejszym i cięższym treningiem
nie przedłużaj treningu o czas spóźnienia, tym czasem podopieczny już nie dysponuje
nie staraj się w pozostałym czasie skracać przerw, robić intensywniejszych ćwiczeń itd….nie da się zrobić godzinnego treningu w 40min, to niebezpieczne i niezgodne ze sztuką
Tymi prostymi zasadami kieruję się od dawna i tak szkolę trenerów z którymi współpracuję w TI Health Club, trenerindywidualny.pl i Centrum Zdrowia Chmielna oraz w ramach studiów podyplomowych Trener Personalny przy Akademia Medyczna Nauk Stosowanych i Holistycznych
Jedni podopieczni w zasadzie nigdy się nie spóźniają, innym zdarza się to czasami a innym notorycznie. Z każdą z tych grup mam świetne relacje i nie wpływa to na naszą współpracę. Polecam przetestować
I jeszcze jedno…my nie możemy się spóźniać, jesteśmy przygotowani co najmniej 10min przed czasem, sprawdzamy sprzęt, przygotowujemy stanowisko pracy i z kawką i uśmiechem czekamy na podopiecznego